Tuesday, March 10, 2009

DULU DAN KINI

semasa itu..dok mengenangkan ms aku 7 bulan blik mesir jap ari 2 rs rindu sngat2 suasana pada masa 2..yelah..macam2 kenanagan dengan budak2 ni aku dapat..aku rs mase 7 bulan 2 mmg aku manfaaftkan btol2 hidup aku kat sn..klu pagi2 2 bgn g kelas..kadang2 x g pon..tp btollah org kate..bile kiter g kelas 2..dapat erkat,nk kire mmg bnyak kali la aku dtg..ye lah..x kantoi sekali serik wo..dah 2 x sanggup nk jauh ngan bini lagi..ehhehe..kiterorg ader 5 org kat umah 2..aku,pacak,manje@fahd,nabil,pakdam,kadang2 pecol dtg,sepul rahim pon dtg,mochen datang,uxop pon ader!!moon,kumiel,murads,mb,paul...dll..tp ms 2 da nk pekse rs mcm penoh umah time 2...sonok klu sme da berkumpul kat umah..ramai pakdam dari bujang.hahahha...klu time masak lak..aku ske sangat klu ms time aku masak..dah mmg aku ni ske masak...hehe.. pas 2 klu ader je musim cuti aku ni ske jejalan...mn lagi klu x lepak zagzig..kat sn dak2 ramai ar...wat layan2...klu mlm 2 dok layan syiysa ngan dak2 nih....start je bau..ha..mulelah sme dok berkumpul nak tolong makan makanan jin 2..wakakak...main bola time musim sjuk....pergh..sonok argh...yang aku x leh lupekan adalah..aku jadi mangse pakdam ngan nabil..pergh...yang sorang dengkur..yang sorang kentot2..tercepit aku...klu time 2 aku da tido x kesah..pasal aku tido mati..tp klu aku x td lagi..alamat kol 2@3 pagi la aku baru tido...tp 2 la kenangan kat mesir...banyak lagi sebenornyer...yg best adalah kenangan ketika ngan memember...aku klu rajin sll gak turun elex..lepak umah pakdam sepul rahim,ala..saje nk ingat2 memori sewaktu honeymoon ngan zaujah aku dl...hehehhee..tp 2 sme semasa e2..skrg ni..aku dah mulakan tggjawab terhadap agama,negara dan bangsa..sme ms bnayk ngan keje..tp 2 la bl kiter keje krn Allah kiter x rase tertekan..Alhamdulillah lah keje yg aku angan2 kan akhir nyer tercapai...aku nk jd lawyer..tp skrg ni aku nk nek tahap 2...pembantu undang2 ni pon mencabar jgk..dok bawak kes org x bayo saman..hehehesape2 yg ader hutang kompaun yg tertunggak lebeh baik korang jelaskanlah..sblm sampai surat saman dr kitorang..heheh.khas tuk penduduk johor jerk ...Setiap hari aku berdoa agar kawan2 aku najah sme..cepat blik...nk tgk malaysia sekarag..ui..teruk...tp dah kewajipan kiter tuk sampai kan dakwah kan...aku da start kije ni..mcm2 karenah aku hadapi..masyarakat..tp aku rs lega..kerana 2 la budi aku terhadap rakyat...YAAllah..berkatilah ape yg aku lakukan ini yaAllah...kawan2..belaja rerajin..najah cecepat blik malaysia..khidmat antum sme diperlukan!!!

No comments: