Thursday, September 3, 2009

PERJALANAN....

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM
Segala puji bagi Allah, Tuhan dilangit dan dibumi, selawat serta salam buat nabi junjungan Muhammad s.a.w...
Segala yang tersirat dan tersurat adalah milik Nya..yang mengatur segalanya..kita hanyalah hambanya yang lemah..hanya mampu berusaha,doa dan tawakal kepadanya.Setelah 5 bulan berkhidmat di Majlis Daerah Mersing yang santai2 nih..Allah tetapkan diri ini untuk berhijrah,untuk menjalankan biah dakwah yang lebih luas..Subhanallah. Ketika diri ini baru sahaja membawa prosiding untuk kes 1 aku..tiba2 hp ini berbunyi...halo..assalamualikum..ust nizam ker? Saya dari Yayasan Pembangunan Keluarga..nak bagitau pd ustaz..ustaz ditawarkan untuk jawatan sebagai PEGAWAI RUNDINGCARA (S41) Ye ust..Ust dikehendaki melaporkan diri pada 7hb september ini yer...YaAllah dalam kepala otak terbayangkan Perut boyot zaujah 2..Allhamdulilah..rezki anak dalam kandungan ni kot..bisik aku dalam hati...Segalanya berlalu begitu cepat...sedar tak sedar dah 6 bulan aku berkhidmat..dan akan menamatkan profesyen aku sebagai Pembantu Undang-Undang..kerjaya yang amat menyenangkan aku..sebab membabitkan perihal mahkamah...tp kini.segala nya akan berubah..dakwah aku akan lebih luas...umat memerlukan aku..aku perlu memberi segala nya kepada masyarakat..too be continued.....

No comments: